26 Haziran 2010 Cumartesi

Girişimci ne yapmamalı?


1- Fikirde kalan girişimler: Durmadan yeni fikirler buluyorlar ama bu fikirleri pratikte hiç uygulamıyorlar. En çok kullandıkları cümle “Bunu daha önceden ben düşünmüştüm” Yatarıcılar ama eyleme geçemiyorlar.

Ne yapmalı? Harekete geçmeyi, cesareti ve organize etmeyi öğrenmeli. Ayağa kalkmadan yürünmez!

2- Başlayamayan girişimler: Başlamadan önce o kadar çok eksik gedik araştırması yapıp, o kadar çok plan kuruyorlar ki bir türlü başlayamıyorlar. Başlamak bitirmenin yarısıdır derler ama bu sözü onlar hiç duymamışlar. Hep başlamamak için eksik kalan bir iki şey vardır.

Ne yapmalı? Girişim asla kağıt üstünde yürümez. İşi kurmak ve başlamak gerekir. “Kervan yolda düzülür” der eskiler. Eksikler hep olur. Ve girişim çocuk gibidir, eksiği hep olur, hatta büyüdükçe daha çok eksiği olur ve daha çok ilgilenmek gerekir. Eyleme geçmeyi öğrenmeye kalkmayın, eyleme geçin!

3- Tembel girişimler: Her şey hazırdır, girişimci olmak patron olmaktır ve iş çalışmaya gelince işler karışır. Patron çalışır mı? O çalıştırır! Çalışmak zor ve yorucudur. Girişim başlamak üzeredir ama ilk bir kaç emekte hemen yorulunur.

Ne yapmalı? “Çok çalışmam lazım çok” Girişim yan gelip yatmakla yürümez. En çok patron çalışmalıdır. Patronun en çok çalışan işçi olmadığı girişim, girişim olmaktan çıkıp yatışım olmaya başlar. Yatışım da önce yanışım, sonra bitişim olur. Çok çalışmak lazımdır çok.

4- Korkak girişimler: Her şey hazırdır ama korkacak bir şeyler vardır. Kredi almak risklidir, dolar yükselmiştir, ekonomik kriz vardır, vergiler yüksektir, parayı mala bağlamak deliliktir, et fiyatları yükselmiştir, kar gelmiştir, şok şok şok v.s.

Ne yapmalı? Girişim için özveri ve cesaret gerekir. Korkak biri girişimci olamaz. Risk girişimcilikte hep vardır, hatta girişimcilik risk üstüne kurulmuştur. Risk yoksa girişimcilikte yoktur. Korkak girişim olmaz. Cesaretli olmalı ve risk almayı ve kaybetmeyi öğrenmeli. “Hiç hata yapmayan kişiler hiçbir şey yapmayanlardır.

5- Hedef kitlesini arayan girişimler: Yine fikir hazırdır ama müşteri kitlesine ulaşılamamıştır. Durmadan kanal araştırması yapılır ve müşteri aranır. Aranan müşteri bir türlü bulunamaz ve girişim başlayamaz. Müşteri nakit demektir ve müşteri olmadığı için nakit olmaz. Nakit olmayınca da girişim başlamaz. Yumurta tavuk hikayesine dönmüştür girişim.

Ne yapmalı? Girişim başlamadan hedef kitle bulunamaz. Eyleme geçilmeli. Olmayan bir ürün için müşteri bulunabilir mi? Önce girişim başlamalı sonra müşteri bulunmalıdır. Hiç alınmamış bir domain adresi günde 10000 ziyaretçiye nasıl ulaşsın? Müşteri bulmak girişimin en zor sürecidir. Eyleme geçmeli.

6-Anında köşeyi dönen girişimler: Mükemmel ve değişik fikir hazırdır ve girişim başlar. Hedef bir senede voleyi vurup bir numaraya oturmaktır. Bill Gates, Steve Jobs, ve Zuckerberg olmak bir senede olacak bir şey değildir. Tek bir fikir ve bir sene girişimciye yetmez. Böyle düşünmenin sonucu, bir senede dibe vurmaktır.

Ne yapmalı? Çalışmak, ölçülü olmak ve sabırlı olmak gerekir. Bir senede kimse Bill Gates olamaz. O da zaten bir senede bunları yapmadı. Azimle ve çalışarak geliştirilir girişim. Mükemmel bir fikir olsa bile her şey sabır, zaman ve çalışma ister.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder