28 Ekim 2011 Cuma

Yurt Dışı Satışın Önemi

Gelişim Platformu Dış Ticaret Topluluğu üyelerinin profesyonel gelişimine katkı sağlayacak paylaşımlarına yeni lideri Kadir Tuğlu önderliğinde devam ediyor. Yakın zamanda hayata geçmesi planlanan uygulamalı akreditif seminerleriöncesinde, yurt dışı satışları Sunny Atmaca Elektronik Satış Yöneticisi Halil Örebaş yönetiminde interaktif bir seminerleele alındı. ALUCO, İTÜ, ATMACA ELEKTRONİK, DÖNMEZLER, GARANTİ EĞİTİM, ENTEK, BOTTEGA gibi çeşitlifirmalardan yönetici ve çalışanların yer aldığı program yaklaşık üç saat sürdü. Açılış sunusunu GP Halkla İlişkileriSüleyman Toprakoğlu tarafından yapılan programda, Örenbaş, konukların tecrübelerini paylaşarak beğeni toplayanpaylaşımcı bir yönetim sergiledi.

Yurt dışı satışlarda kültür çok önemli etken

Her bölgenin kendine göre argümanları vardır. Örnek olarak, Almanlar rakam ve sertifikaya önem verirler. Ürdün’e geldiğinizde ise sıcak temas ve muhabbet ön plana çıkar. Yurt dışı satışlarda kültür çok önemli etken dir. Verdiğimiz örnekleri çoğaltmak mümkündür diyen Halil Örenbaş ile ele aldığımız başlıklardan bazıları şu şekilde oldu.

Ne kadar ciddi olursanız o kadar beğeni kazanırsınız

Özellikle Avrupa pazarında çok profesyonel olmak lazım, ne kadar ciddi olursanız o kadar beğeni kazanırsınız. Firmanızı anlatan bir sunum, video ve çeşitli dökümanlar olmalı ve detayları bilmelisiniz. Mesela, ürünü fiyatlandırmaya neler dahil, ekstra vergi vs. olabilir. Bunları bilmeniz müşterinizin sizin pazarı takip ettiğiniz, detayları biliyor olduğunuz izleniminizi ve ciddiyetinizi artırır.

Sadece iş konuşmayın

Görüşmelerde sadece iş konuşmayın, müşteriniz İngiliz ise çok rahat bir saat futbol muhabbeti yapabilirsiniz. Arap ise Türkiye’nin büyümesi Osmanlı veya Tayyip Erdoğan konuları seçilebilir. Aile konusu da olabilir bu karşı tarafı rahatlattığı kadar sizin rahatlamanızı da sağlayabilir. Bir satışta siz ne kadar çok konuşursanız müşteriyi kaybetme riskiniz o kadar artar. Müşteri ne kadar konuşursa kazanma oranınız o ölçüde artar. Bırakın konuşsun.

E mail’in soğuk bir yüzü var

Müşteri ile el sıkışmak çok önemli, özellikle yemekli bir görüşme ortamını tavsiye ederim. Görüşülecek kişi yabancı olması fark etmez bir tercüman ile gidilebilir. E mail soğuk bir yüze sahip fakat e mail düzenli olarak ısrarla gönderilmeli ve satışla alakalı stratejik plan gözden kaçmamalı. Karşı tarafa hep aynı mesaj gitmemeli farklı şeyler geliştirilmeli bu sosyal medya içinde geçerlidir. Bir satın almacıya toplu mail atılmasını asla tavsiye etmem. Kişiye özel mailler daha etkili olabiliyor.

Pazar araştırmaları ve yurt dışı satış önemli

Satışçı yeni pazarlama trendleri takip etmeli. Kendi kendine yatırım yapmalı ve kişisel markasını oluşturmalı. Linkedin bu konuda şuanda iyi bir trend dir. Pazar mutlaka tanınmalı. Yurt dışı satış, adet ve ciro artışı yapar, iç pazardaki rekabet ve bilinirliği artırır ayrıca devlet teşviki alınmasını kolaylaştırır. Made in Tukiye ile dünyada özellikle Ortadoğu pazarında imajımız süper. Bunun üzerine yatırım yapmalıyız. İGM ve İTO da ücretsiz compass kullanılabiliyor.

Fuarlarda ve zincir marketlerde mutlaka olunmalı

İnsanlar artık dünyaca ünlü markaları tercih ediyor. Çünkü, ucuz, taksit imkanı var, seçenek çok ve zincir marketler ile bunlara kolay ulaşabiliyor. Günümüzde ciroyu yapan zincir marketler buralarda olamayanlar çok etkin aktör olamayabilir. Uzun süreli sektörel fuarlara katılmak firma açısından çok önemli ve satışlarda ana ürüne ek olarak sunulan diğer ürünler, yan ürünlerde olabilir kar marjını artırmasının yanı sıra, pazarlıkta elinizi güçlendirir. Yan ürünler yurt dışında tutan bir taktiktir.

Program Dış Ticaret Topluluk Lideri Kadir Tuğlunun paylaşımlarından dolayı Sunny Atmaca Elektronik Satış Yönetmeni Halil Örenbaş’a teşekkür takdim etmesi ile son buldu. Program videosunun video galerisinden izleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder