3 Haziran 2010 Perşembe

Kişisel Marka Nasıl Yaratılır?

Yalnızca ünlülerin ya da şirket liderlerinin değil, her profesyonelin markalaşmaya ihtiyacı var. Kişisel markanızı yaratmak ise farklılaşmakla, işinize değer katmakla ve insanların sizi nasıl algılayacağını yönetmekle mümkün.

Bunun için gereken adımları ise şöyle sıralayabiliriz:

Bir konuda uzmanlaşın: Herhangi bir konuyu en iyi bilen ve uygulayan kişilerden biri olduğunuzda, hatırlanmanız kolaylaşacaktır. Konsantre olduğunuz konuda kişisel marka olmak, diğerlerinin sizi o uzmanlık alanının lideri şeklinde algılamasıdır.

Yaratıcı olmaya gayret edin: Kültürel birikiminizi, şirketinize fayda sağlayacak şekilde ifade edebileceğiniz bir hayal gücü ve tasarım ufku, kişisel markanızı da derinleştirir.

Kendinizi iyi konumlandırın: Kişisel marka, başkalarının ve dış dünyanın size biçtiği değerdir. Bu değerin tam anlamı ile oluşması için, en uygun ortam ve yerde bulunmayı amaçlayın. Konumlanmayı yanlış yaptığınızda, beceri ve yeteneklerinizin kıymeti bilinmez.

Tutkulu olun: Her tür marka, öncelikle bir duygu işidir. En sıradan işi bile, en iyi şekilde yapmaya çabalayın.

Özgün olun ve farklılık yaratın: Kişiliğiniz, yaptığınız her işe damgasını vursun. Kişilik imzanız, yaptığınız her işte fark edilsin.

Güvenilirliği ön planda tutun: Tutulmayan tek bir söz, yılların birikimini bir anda yok edebilir.

İletişim ağınızı sabırla örün: Diğer markalar gibi, kişisel marka da ancak bir sosyal ilişkiler ağı içinde var olabilir. Çevrenizi 360 derecelik bir bakış açısı ile değerlendirerek iletişim ağını ördüğünüzde, markanız süreklilik kazanır. Konferanslara, seminerlere, organizasyonlara katılın, tanışın ve sürekli temasta kalın.

Kendinizi analiz edin: Kişisel markalaşmada, pazarı iyi analiz ettikten sonra, kendi kendinizin muhasebesini yapın. Güçlü yanlarım nedir, zayıf yanlarım nedir? Rekabet ettiğim insanlarla kendi markamı nasıl kıyaslayabilirim? Bunu yaptıktan sonra, anahtar niteliklere ve sizi farklılaştıran araçlara odaklanın.

Ölçüm yapın: Etkinliğinizi mutlaka teyit edin. Portföyümde geçen yılkine göre nasıl bir fark oluştu? Hangi yeni projeleri üstlendim? Network’ümü nasıl genişlettim? Eğer bir gelişme gözlemleyemiyorsanız, stratejinizi değiştirin.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için hazırlanmıştır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder