14 Aralık 2010 Salı

Satışçının Ufku

Ateşli bir köy çocuğu şehrin en büyük marketinde ise başvurur.
Dünyanın bu en büyük alışveriş merkezinde her şey ama her şey satılmaktadır.
Patron sorar:
- Daha önce hiç satıcılık yaptın mı?
- Evet köyümde bu isi yaptım.
- Patronun gözü çocuğu tutar:
- İyi, yarın başlıyorsun. Ertesi gün aksam olur ve patron çocuğu karşısına alır;
- Evet, bugün kaç satış yaptın ?
- Bir!
- Ne bir mi? Ötekiler 20-30 satış yaptılar, Nasıl bir? Kaç dolar tuttu peki?
- 320.334 USD.
- Patron şaşırır ve sorar:
- Nasıl becerdin bunu?
- Adama basta küçük boy bir olta, sonra orta boy ve sonra da büyük boy bir olta sattım.
- Adama nerede balık tutacağını sordum. Kıyıda diyince bir tekneye gereksinimi olduğunu söyledim. Tekne bölümüne indik ve çift motorlu, yelkenli, lüks bir yat sattım. Vosvosuyla bunu çekemeyeceğini söyleyince son model 4×4 bir jeep sattım.
Patron kendinden geçer:
- Ne diyorsun, tüm bunları bir küçük olta almaya gelen adama mi sattın?
- Genç çocuk yanıt verir:
- Yoo aslında karisi için bir tane orkid istemişti… Ben de ona şöyle dedim:
- “Hafta sonun mahvolmuş, sen en iyisi balığa git…”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder